Graag van dienst

Het wereldwijde visum.nl team van experts in visa en legalisaties geeft onze klanten en opdrachtgevers alle persoonlijke aandacht en een professionele dienstverlening. Ons doel is om de snelste, makkelijkste en meest veilige manier te bieden om visa voor reizen naar het buitenland te verkrijgen. Onze klanten krijgen een uitstekende service, iedere keer dat ze gebruik maken van visum.nl.

Persoonlijke aandacht en professionele dienstverlening wérkt:

  1. Hoe technologie en innovaties in reizen elkaar ontmoeten

Het probleem: Een internationale luchtvaartmaatschappij die bekend staat om haar innovatieve gebruik van technologie wilde haar passagiers de mogelijkheid bieden om direct goedkeuring te krijgen voor een Australische ETA.

De oplossing: CIBT’s automatiseringsteam ontwikkelde een oplossing waarmee passagiers naadloos van de website van de luchtmaatschappij worden doorgeleid naar een webportaal waar ze in realtime hun ETA kunnen aanvragen. De website is opgezet in de look en feel van de luchtvaartmaatschappij. Passagiers krijgen nu binnen 5 minuten goedkeuring voor hun reis naar Australië. Het portaal geeft ook informatie over elke vliegbestemming van de maatschappij. Zo is de luchtvaartmaatschappij ervan verzekerd dat haar passagiers altijd toegang hebben tot de meest actuele informatie over ETA-visa voor Australië.

  1. Creatieve oplossingen voor visumaanvragen

Het probleem: Bij het inschepen van een groep reizigers ontdekte een grote cruiserederij dat 8 passagiers geen visa hadden aangevraagd voor de bestemmingen die het schip zou bezoeken.

De oplossing: CIBT stuurde een visumexpert naar het schip met alle aanvraagformulieren voor elk land. Nadat CIBT de paspoorten en de benodigde documentatie had verzameld, zorgde CIBT voor een versnelde aanvraagprocedure bij de betrokken ambassades. Onze medewerker nam een vlucht naar de eerstvolgende haven om de paspoorten, inclusief de benodigde visa persoonlijk te overhandigen aan de purser van het schip.

  1. Grote haast met een nieuw paspoort

Het probleem: Op de dag voordat hij op reis zou moeten, ontdekte de directeur van een vooraanstaand internationaal consultancybedrijf dat hij zijn paspoort kwijt was. De reis zou voeren langs meerdere landen, waar hij meetings zou hebben met grote klanten, en zijn verloren paspoort bevatte alle benodigde visa.

De oplossing: CIBT’s team van paspoortexperts nam contact op met zijn kantoor en ontdekte dat de reiziger beschikte over een fotokopie van zijn paspoort. Onze paspoort- en visumteams werkten samen aan het verkrijgen van een vervangend paspoort en vroegen namens hem direct een tweede paspoort aan, dat wordt uitgegeven aan reizigers die veel onderweg zijn. De zakenman was op tijd voor de eerste etappe van zijn reis, met het vervangende paspoort. Ondertussen gebruikte CIBT het tweede paspoort om de visa voor zijn andere bestemmingen te verzorgen. Nadat de additionele visa waren verkregen, zorgde ons afleveringsteam ervoor dat het tweede paspoort werd afgeleverd bij het hotel waar hij verbleef.

  1. Samenwerking levert winnend resultaat op

Het probleem: Een voetbalteam uit de eredivisie moest in korte tijd visa regelen voor hun spelers voor een demonstratiewedstrijd in Rusland. De spelers verbleven echter in het buitenland voor een korte vakantie.

De oplossing:CIBT was in staat om afspraken te maken met de reisorganisator van het team voor versnelde aanvraag van visa namens de spelers. Ook verzorgde CIBT de officiële uitnodigingsbrieven en tweede paspoorten voor de spelers. De visa werden door de diverse ambassades verwerkt. Toen het team moest vertrekken voor hun wedstrijd, was alles geregeld.

  1. Ambassade zoekt extra ondersteuning

Het probleem: De ambassade van India in Duitsland kreeg een flinke stijging in het aantal visumaanvragen te verwerken, en had behoefte aan extra verwerkingscapaciteit, zonder in te boeten aan efficiëntie en veiligheidsstandaarden.

De oplossing: In 2007 koos de ambassade van India in Nederland voor CIBT als hun visa outsourcing provider om de toenemende stroom aan visumaanvragen te verwerken. CIBT hielp de ambassade door verwerkingskantoren in Berlijn en München te vestigen. De vestigingen werden voorzien van strenge beveiliging om te voldoen aan de veiligheidseisen die de Indiase ambassade stelde aan documenten en processen. CIBT ontwikkelde een automatiseringsoplossing om de toewijzing van visa te stroomlijnen. De medewerkers op locatie waren in staat om paspoorten twee maal per dag naar de ambassade te brengen en op te halen en zo de dienstverlening efficiënter te laten verlopen. Door CIBT in te zetten als externe verwerker van visumaanvragen kon de ambassade van India haar kwaliteit van dienstverlening behouden en groeide de toenemende behoefte aan visa de ambassade niet boven het hoofd.

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor de wekelijkse visum.nl-nieuwsbrief voor de meest recente consulaire wijzigingen en ander nieuws over visa of legalisaties. Zo blijft u altijd op de hoogte.

Meer informatie

Visum quick check

Bent u houder van een Nederlands paspoort? Kijk hier of u een visum nodig hebt voor uw bestemming.

Alle landen bekijken